Artykuły
Spółka od pewnego czasu komunikuje raczej niewielką ilość nowych zamówień, dlatego aż trzy nowe kontrakty w pół miesiąca są czymś niespotykanym. Dla przypomnienia DataWalk obecnie komunikuje tylko kontrakty od pewnej wielkości w górę lub takie, które są ważnymi referencjami, a nie wszystkie podpisane.
Kilka dni temu DataWalk opublikowała raport za pierwsze półrocze 2023 oraz przeprowadziła konferencję wynikową. Dość powiedzieć, że naszym zdaniem wyniki są zwyczajnie słabe, ale to chyba od kilku kwartałów nic nowego, jak sama spółka pisze „wypracowane wyniki nadal pozostają znacznie poniżej naszych oczekiwań”.
Wczoraj (12.07) spółka opublikowała komunikat informujący o uzyskaniu wstępnych wyników weterynaryjnego badania klinicznego dotyczącego potwierdzenia skuteczności i bezpieczeństwa produktu BCX-CM-J, przeznaczonego do leczenia zmian zwyrodnieniowych stawów u psów (osteoartrozy). Są one pozytywne.
Każda spółka wcześniej czy później powinna zacząć pokazywać przychody oraz, rzecz jasna, zyski to oczywistość, nad którą trudno dyskutować. Spółki działające w tradycyjnych branżach z niską barierą wejścia robią to zdecydowanie wcześniej (mowa tu o przychodach, bo z zyskami bywa różnie), spółki innowacyjne nie zawsze, a jeśli już to po określonym czasie.
Od czasu ostatniego komunikatu o nowym kontrakcie minęło ponad pół roku. Po Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu DataWalk znów zaczął o nich informować i to od razu o trzech.
26 czerwca SDS Optic poinformował o rozpoczęciu współpracy w konsorcjum z koncernem Philips oraz instytutem badawczo-rozwojowym CSEM z siedzibą w Szwajcarii. Będzie ona polegała na stworzeniu komercyjnego prototypu urządzenia detekcyjnego (analizatora) inPROBE – jest to część, do której przyłączana jest sonda.
Pod koniec marca rozpoczęliśmy obserwację spółki SDS Optic. Od tego czasu sporo się u nich wydarzyło. Teraz chcielibyśmy zebrać te wszystkie informacje oraz podsumować dotychczasową pracę spółki.
Ukazał się oczekiwany raport Bioceltix „Wyniki końcowe z pilotażowego badania klinicznego ukierunkowanego na potwierdzenie skuteczności badanego produktu leczniczego BCX-CM-AD przeznaczonego do leczenia atopowego zapalenia skóry u psów”.
W I kw. wartość przychodów wyniosła 3,2 mln zł i była to wartość o 23% niższa niż przed rokiem. Zysk netto za ten okres to 4,3 mln zł. Jest to oczywiście wartość czysto księgowa wynikająca ze zmiany wyceny programu motywacyjnego.
Wiarygodność ma wpływ ma zmniejszenie się ryzyka dla inwestora, dzięki temu możemy pewniej budować swoją pozycję na rynku. Dzięki wiarygodności nie musimy obsesyjnie weryfikować każdej informacji, która wychodzi ze spółki, z resztą nie wszystko da się zweryfikować.